سهم مازندران در رونق اقتصادی ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳ هزار و ۶۷۰ نفر متقاضی درخواست این تسهیلات شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد اسلامی استاندار مازندران در بازدید از شهرک‌های صنفی و واحد‌های صنعتی شهرستان آمل با اشاره به فعالیت ۴۵ درصد ظرفیت صنعتی استان مازندران در آمل، گفت: کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال از سال آینده یک بار در ماه در آمل برگزار خواهد شد تا از نزدیک به بررسی هرکدام از مشکلات واحد‌های تولیدی آمل بپردازیم.

وی سهم این استان را در رونق اقتصادی ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا به امروز ۳ هزار و ۶۷۰ نفر متقاضی درخواست این تسهیلات شده‌اند و هدف اصلی این تسهیلات توسعه اشتغال و اشتغال روستایی است.

وی تاکید کرد: در گذشته سقف مجاز تصمیم‌گیری در استان‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بخش ۲.۵ میلیارد تومان بود که در سمینار استانداران که با حضور رییس جمهور برگزار شد این رقم به ۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد شغل جدید از اهداف و اولویت‌های تسهیلات و استانداری است، گفت: برای ایجاد اشتغال در مازندران تا به حال هدف کمی‌مشخص نشده و در حال حاضر بر روی تقاضا‌های مردم کار می‌کنیم و به دنبال این هستیم اشتغال موجود هم از بین نرود.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیاز به پایش و نظارت در خصوص زیباسازی، آسفالت و پاکسازی در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، افزود: کاستی‌هایی هم در استان مازندران در خصوص امور زیربنایی و زمین وجود دارد که باید بر اساس شرایط و اقتضای خودش بررسی شود و کمبود زمین شهرک‌های صنعتی امامزاده عبدالله هم بررسی خواهد شد.

اسلامی با اعلام ۳۳ هزار شغل تدوین شده در بخش خدمات، گردشگری، صنعت و کشاورزی در سال جاری، گفت: به دلیل اینکه از اصناف رقم دقیق اعلام نشده و رقم اشتغال گردشگری نیز اعلام و جمع بندی نشده و همچنین مشاغل مربوطه در سایت بیمه تامین اجتماعی ثبت نمی‌شود نمی‌توان آمار رسمی‌اعلام کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه افراد با اراده هیچ‌گاه متوقف نخواهند شد، افزود: در تلاش هستیم تا فعالان اقتصادی استان را یاری کنیم و مسیر‌های پیش رویشان را هموار کنیم که در این صورت طراز تولید در استان بالا خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در حالیکه همه مازندران را با جلگه و دریا و کوه و جنگل می‌شناسند من به انسان‌های نفیس و با اراده‌شان می‌شناسم، گفت: مازندران دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است و ظرفیت‌های انسانی می‎تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی با تاکید براینکه اندازه اقتصادی مازندران برای جمعیت فعلی کوچک است، گفت: اقتصاد فعلی پاسخگوی اشتغال ما نیست و باید ظرفیت‌های اقتصادی را گسترش داد.

اسلامی بهترین تولیدکننده را شخصی دانست که در ابتدا بفروشد و تعهدش پشت در کارخانه‌اش باشد متذکر شد: پس از اطمینان خاطر از فروش باید به کیفیت هم اهمیت داد و تحویل به موقع و قیمت، متناسب کردن راز ماندگاری در بازار است.

استاندار مازندران راه حل برون رفت از شرایط فعلی را بهبود زیرساخت‌ها دانست و افزود: شهرک صنعتی در امامزاده عبدالله وجود دارد، اما برق کم داریم و با توجه به ممنوعیت‌های دولت در سرمایه‌گذاری در برخی موارد بواسطه اصل ۴۴ نقش بخش خصوصی باید پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت نیاز به ۱۳ استعلام داشت که مدت‌ها زمان می‌برد و آن را به ۴۸ روز کاهش دادیم، گفت: موضوعات داخلی دستگاه‌ها را باید خودشان حل کنند و متقاضی نباید به دنبال آن برود.

اسلامی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی را در استان ضروری دانست و افزود: دانشگاه‌ها در فضای فعلی بیکار است و بزودی به سراغ حل مشکل دانشگاه‌های مازندران خواهیم رفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاهی در مازندران در گذشته ۷۵ هزار دانشجو جذب می‌کرد، اما در حال حاضر به ۱۵ هزار کاهش یافت، تاکید کرد: صحبت‌هایی شد که برای دانشگاه‌های مازندران کار‌های پژوهشی فراهم شود و واحد‌های صنعتی از فضای پژوهشی دانشگاه استفاده کنند.

وی حمایت از تولیدکننده‌ای که سال‌ها فعال است و بخاطر برخی موضوعات دچار مشکل شده را وظیفه خود دانست و افزود: هرگز به بانک‌ها نخواهم گفت که کسی که سال‌هاست بدهکار است و پولی نداده را حمایت کنند و تسهیلات و پولی بدهند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه اندازه اقتصادی مازندران برای جمعیت فعلی کوچک است، گفت: اقتصاد فعلی پاسخگوی اشتغال ما نیست و باید ظرفیت‌های اقتصادی را گسترش داد

انتهای پیام/ر

پرداخت تسهیلات  در مازندران 

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار